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ヨガのストレス解消法

こんにちは。

今日はストレス解消法について少し書きたいと思います。

ストレス解消と検索すると、どれを選んだら良いのか選べないほど沢山出てきます。

つまり、簡単には、 ①今の自分(現在地) ②ストレスから解放された自分(目的地) を明確にしてあげれば、ストレスマネジメントが上手に出来るわけです。

方法は簡単です。 自律神経からコントロールされている呼吸数を数えます(1分間)

そして、リラックスしている時とそうでない時を比べます。

自分がイライラしていたりストレスが溜まっていると感じたら、リラックスしている時の呼吸数にすれば良いのです。

腸内細菌が感情に影響を与えている事が分かった事から端を発し、“腸活”流行っていますが、 身体と感情が相互に影響しあっている事はスピリチュアルではなく、科学的に分かってきました。

つまり 身体(呼吸も)を整えれば、感情も整うのです。

これでは本当の原因解決にはなりませんが、ベースを整えて、正しい判断が出来る自分に導く事は出来ます。

是非やってみてください。

Chiemi

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How old is Yoga?

No one knows exactly how old yoga is. The oldest archeological evidence of yoga's existence are some stone carvings portraying figures in different yoga poses that were foind in the Indus Valley, on the border between Pakistan and India. The findings are estimated to come from around 3000 BC. Yoga was fist mentioned in the Vedas, a collection of writings from around 2500 BC.

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Quick and simple Office Stretches

Stretching – Many people underestimate the benefits of stretching especially to the office workers who sit at their chair all day long. Here is the list of quick and simple stretches that will help you keep your body fit and fine. I am sure you will need this to be more productive and more positive in your office environment.

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